Účastníci zájezdu & Andělé a démoni

By Karolína - 21:59:00


Na léto jsem si dala jeden cíl. A tím bylo přečíst povinnou četbu. V prváku a druháku jsem si řekla, že to nebudu nijak hrotit a číst to rozhodně nebudu. Avšak ke konci třeťáku se ve mně něco pohnulo a já si řekla, že bych aspoň něco mohla zkusit přečíst. Vzala jsem si ten nejkrásnější sešit, co jsem doma našla, nadepsala jí Četba a dovnitř si udělala seznam všeho, co chci přečíst a k tomu chlívečky na přečteno a zápis. Takhle krátce o mém prvotním zápalu.

Ačkoliv vás to určitě nepřekvapí, zápal zmizel tak rychle jako přišel. Na dovolené jsem přečetla Účastníky zájezdu o kterých vám tady dneska budu povídat spolu s knihou Andělé a démoni, které jsem dnes dočetla.

Původně jsem tenhle článek chtěla pojmenovat povinná četba může být i zábavná nebo něco podobnýho, jenže jsem potřebovala mít název knih v nadpise článku a to už by se mi tam nějak nevlezlo. Nicméně díky této nápovědě můžete čekat, že dnešní (a taky první) recenze bude pozitivní.

ÚČASTNÍCI ZÁJEZDU

Letní, vtipný a oddechový film natočený podle knihy všichni známe. Já ho třeba naprosto miluju a s kamarádkama neustále vytahujeme všechny hlášky a přijde nám to děsně vtipný. A kvůli tomu jsem si tuto knihu od Michala Viewegha vybrala. Začala jsem ji číst jako první i kvůli tomu, že jsem se na ni opravdu těšila. 
Jak člověk z názvu pozná, jde o partu navzájem si neznámých lidí, kteří vyráží na společný zájezd do Itálie. Spisovatel Max (který má v plánu napsat knihu, pracovní název Účastníci zájezdu), homosexuální pár, politik, sprostá rodina anebo mladinká průvodkyně Pamela. A Karel a Karel tam jsou taky.
Na úplným začátku mě překvapilo, že tam je několik postav navíc, kteří ve filmu vůbec nebyli nebo popřípadě byli trochu přeházení a najednou patřili do jiný rodiny. Co se ale týče příběhu, je to relativně hodně podobný, až na pár malých detailů. Ale co bychom čekali, film nikdy nebude jako kniha a kniha nebude jako film.
I přesto všechno se mi ale hrozně dobře četla a během dovči (cca 10 dní) jsem ji měla zhltanou a vlastně mi bylo docela smutno z toho, že už jsem jí dočetla. Nicméně mě tohle dílo přesvědčilo k tomu, že si od Viewegha rozhodně přečtu ještě nějakou knihu.


ANDĚLÉ A DÉMONI

Ačkoliv bych to neměla přiznávat, tak Anděle a démony od Dana Browna jsem si vzala jen z toho důvodu, že to je jedna z těch mladších knih. A právě díky tomu jsem věřila, že mě bude bavit a nebude to nuda, který nebudu ani rozumět.
Řeknu vám, že tohle je tak NESKUTEČNĚ GENIÁLNÍ kniha, že to není možný!! Hltala jsem ji jak o život a byla šokovaná tím, jak perfektně to je vymyšlený. Fakt naprosto nerozumím tomu, jak to pan Brown dokázal, ale já fakt naprosto nemám slov.
Ve zkratce Robert Langdon je profesor žijící v Americe, když mu náhle někdo zavolá. Proto letí do CERNu, kde je mu ukazána mrtvola Leonarda Vetry, který byl podle všeho zavražděn ilumináty. A Langdon roky ilumináty studuje, takže jim je velkým přínosem k vyřešení této záhady. Navíc se ztrácí antihmota a hrozí, že celý Vatikán vyletí do povětří. Víc vám bohužel prozradit nemůžu, jelikož bych šla do příběhu a k tomu určitě chcete přijít sami. 
Už se chystám na nákup Šifry mistra Leonarda, jelikož od Browna si asi budu muset přečíst všechno!

  • Share:

You Might Also Like

5 komentářů

  1. Vy máte Browna jako povinnou četbu?! Wow! To my měli jako jedno z těch mladších děl třeba takovou "lahůdku" jako Muž, který sázel stromy -_- Od Browna jsem přečetla všechno(až na šigru mistra leonarda, ta mě prostě nechytla)a můžu jej jen doporučit. Inferno by se ti mohlo líbit:)

    OdpovědětVymazat
  2. K Danovi Brownovi si cestu najsť vôbec neviem, popravde mi ho sprotivili kamaráti keď mi to stale niekto tlačil... Účastníci zájezdu sú proste úžasní - moja letná klasika. Ten film by som si mohla pozrieť aj viackrát do roka, asi nikdy neomrzi :D

    OdpovědětVymazat
  3. Účastníku zájezdu jsem četla, ale už je to dýl. Tenkrát jsem byla celkem zklamaná, film mi přijde lepší :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. Obě knížky bych si ráda přečetla, jen jsem teď nějak čtení odsunula stranou :/ Já povinnou četbu doháněla ještě někdy začátkem čtvrťáku a strašně se proklínala :D

    Simply Janet

    OdpovědětVymazat
  5. This is so inspiring! I love the post:)

    irenethayer.com

    OdpovědětVymazat