Ze života maturantky

12:39:00

Je za námi téměř polovina ledna, což znamená, že se maturita pomalu ale jistě blíží. Za tři měsíce totiž už za sebou budeme mít něco málo z písemný maturity. A já tak trochu přestávám mít pojem o čase a o tom, co se děje kolem mě. Ve škole totiž neustále píšeme nějaký testy (znáte to, když se celý tejdny nic neděje, a pak vám učitelé doslova naserou v jeden tejden milion písemek??), což je pro mě jako člověka, kterej se neumí učit docela problém.
Navíc už začínám pociťovat hrůzu z blížící se maturity. Největším problémem je právě to, že se neumím učit. Natož se naučit 26 otázek (a to mluvím jen o podnikatelsko-ekonomickým bloku!) na jeden den.

Pokud by vás zajímalo z čeho maturuju, tak vám to moc ráda řeknu a s radostí si postěžuju. Samozřejmost je písemná a ústní z češtiny a z angličtiny (kde je nevím kolik otázek). Pak mám praktickou z účta (kterou neudělám). Ústní z bloku ,,ekonomika a podnikání", kde je dohromady 26 otázek a ústní žurnalistika z 24 otázek. Takže budu mít s tímhle vším jeden velkej problém.

A to nemluvím o tom, že jsem dohromady vypracovala asi 13 a půl otázek ze všeho možnýho kromě žurnálu. V tom jsme totiž dostali tak blbý materiály, že se mi do toho vůbec nechce, a tak to nechávám úplně na poslední chvíli. Nicméně bych chtěla mít všechno tak do poloviny max. konce března hotový a mít to z krku. Krom četby, takový ty krátký pytlovinky můžu číst klidně i během učení se na maturu, až budu potřebovat ,,oddych". Co se týče knih, tak momentálně čtu desátou knížku a to Velkýho Gatsbyhp.

Dalším tématem, který bych s váma ráda probrala je vejška. To je věc, která mě trápí stejně jako samotná maturita. Výběr vejšky je pro mě něco neskutečně těžkýho. Vím, že na vejšku chci. Ale mám z ní hroznej strach. Z toho, že mě nebude bavit nebo z toho, že to nebudu zvládat. Nicméně nic takovýho mě nemusí děsit, protože se tam stejně nedostanu. Stejně se vám ale svěřím, kam bych si ráda podala přihlášky. Mou první volbou byla Policejní akademie. Na tu už teď vím, že se tam nedostanu, takže mi přijde úplně zbytečný si dávat přihlášku. Nicméně to ale stejně asi zkusím, i když se mi moc nechce. Mám z tý školy takovej pocit, že je to takový drsný a neradostný, chápete, jak to myslím. A druhou školou, kterou jsem si zvolila je Masarykova univerzita obor Bezpečnostní a strategická studia. Jen se ještě rozhoduju, jestli si mám dát jen jednooborovku nebo si to zkombinovat s psychologií.

Moje poslední víkendy vypadají tak, že dělám maturitní otázky, do toho čtu povinnou četbu a děsím se SCIO testů a přijímaček na Policejní! A abych pravdu řekla, tak nevím, co dělat dřív...

Tím končím, moje srdce jsem si vylila a budu moc ráda, když napíšete, jak jste na tom vy!



You Might Also Like

1 komentářů

  1. Takto účetnictví ti vůbec nezávidím (i když tohle slyšet asi nepotřebuješ). Studuji cestovní ruch na Vyšší odborné škole a účetnictví je jeden z důležitých předmětů. Nemusím dodávat, že v něm pěkně plavu, a jsem ráda, že nebude součástí mé závěrečné zkoušky. Ale ty to určitě zvládneš.

    OdpovědětVymazat

OBLÍBENÉ ČLÁNKY