Kde jsem všude byla?

By Karolína - 18:08:00

Už je to hodně dlouho, co jsem sepsala nějakej cestovatelskej článek (navíc je tady jen jedinej) a to o naší dovolený v Kalábrii. Jelikož jsem od tý doby nikde nebyla (což je teda dost smutný), tak mě napadlo udělat takovej seznam, kde jsem všude byla, jaký mám na to vzpomínky a pokud najdu nějakou fotku, tak vám ji sem hodím.





Cestuju už odmalička. Moje první dovolená byla v Bibione v Itálii, kam jsme pak jezdili každej rok a naposledy jsme tam byli asi před čtyřmi nebo pěti lety. Bibione je typickou českou destinací. Čech sem, Čech tam a tamhle taky jednoho vidím. Mě to ale nikdy tolik neštvalo, protože jsme byli vždycky ubytovaní v apartmánech, kde byly max. 2 český nebo slovenský rodiny. Jinak samej Ital. Přestože jsem do Bibione vždycky jezdila hrozně ráda, tak tam není nic, co by vyloženě zářilo krásou a nádherou. A vlastně tam skoro vůbec nic není. Ale pro mě je Bibione naprostou srdcovkou.

První let jsem zažila do Hurghady v Egyptě. Upřímně řečeno si z letu moc nepamatuju, ale podle fotek hádám, že jsem nebyla zrovna nadšená. Pamatuju si, že jsme byli ubytovaní v moc hezkým komplexu u pláže a celkově se mi tam moc líbilo. Byl tam super bazén, jídlo, všechno zařízení a tak. V tý době jsem to ještě neuměla ocenit, ale dnes bych na tom určitě byla jinak, co se prožitků týče. Ale po týhle dovolený jsem si řekla, že mě do Egypta už nikdo nedostane. Neláká mě to a myslím, že se najdou místa, který se tomu s lehkostí vyrovnají.

Jeden rok jsem opět jela na Bibione a pak jsem v půlce cesty přestoupila do auta taťkovi a jeli jsme do Lido di Jesolo. Byla to moc příjemná změna oproti Bibione. Pořád je to Itálie, která vypadá téměř všude stejně, ale přece to jen bylo něco jinýho. Především moře bylo úplně jinýho levelu. Na Bibione máte hnusný moře plných řas a v Lido di Jesolo bylo čistý a plný obrovských nepolámaných mušlí. Tahle dovolená pro mě byla zlomová, jelikož jsem se naučila jíst majolku a navždy jsem zanevřela na tatarku. Lido di Jesolo je naprosto kouzelný. Bydleli jsme nedaleko obchodů, kde to bylo fakt nádherný a podnikali jsme moc příjemný procházky. Dokonce jsem tam v obchodě potkala Denisa Lacho ze Superstar. Pamatuju si, že se nám tam tak líbilo, že jsme se rozhodli tam pobýt trochu dýl, a tak jsme chodili po všech možných ubytováních a ptali se, jestli nemají volno. Nejlepší bylo, když se taťkova přítelkyně přeřekla a místo pomeriggio (odpoledne) řekla pomodoro (rajčata). Nicméně ubytko jsme nakonec sehnali, kde to bylo taky moc pěkný a bylo to kousek od původního ubytování.

Moje podruhý v Chorvatsku. Poprvý jsem tam byla, když jsem chodila do školky, ale nic si z toho nepamatuju, takže jsem tuhle dovču brala jako poprvý. Nevím v jaký části jsme byli, ale bydleli jsme v obrovským hotelu, kde byly takový schodový balkóny, což bylo neuvěřitelně stylový. Pláž byla na jednu stranu super, ale na druhou jsme tam byli na sebe hrozně namačkaní, protože nás tam bylo hrozně. Čech na Čecha. V tý době, co jsme tam byli, tak zrovna zemřela Amy Winehouse.
Jednoho večera jsme právě stáli na tom balkónu a byli jsme asi v nějakým sedmým patře, možná víš. A najednou jsem viděla, že přímo nad námi letí obrovská hořící koule. Ačkoliv nevidím na dálku, tak tahle koule byla tak nízko, že jsem úplně viděla plameny, který kolem ní šlehaly a byl to neuvěřitelnej zážitek. Dodnes nevím, co to bylo, ale nejspíš nějakej meteorit.





První cesta do Řecka! Do Řecka jsem se hrozně těšila, protože jsem tam ještě nikdy nebyla. Vyrazili jsme na ostrov Rhodos do toho nejúžasnějšího hotelu pod sluncem a to do Lindos Princess, kam se chci rozhodně ještě jednou podívat! Jestli plánujete dovču na Rhodosu, tak Lindos Princess fakt doporučuju. V personálu i v animačním týmu najdete Čechy i Slováky. Bylo teda neuvěřitelný vedro, ve stínů 40°C, ale zároveň to bylo hrozně příjemný, protože díky tomu, jak blízko jsme byli moři, tak bylo vlhko. Na Rhodosu je přenádherný počasí a prší tam jen pár dní v roce, takže jsme měli celou dovču čistě modrý nebe. Každej mráček, kterej se objevil, tak se okamžitě vypařil. Na Rhodosu se mi fakt strašně líbilo a pořád na něj vzpomínám s láskou (a s láskou vzpomínám na toho fešáka animátora).





Cestou do Londýna jsme se ještě zastavili na několik hodin v Bruggách v Belgii. Přenádherný a kouzelný městečko! Rozhodně stojí za navštěvu a já se tam ráda znovu podívám. A navštívila jsem i muzeum čokolády a viděla jsem takovou pilulku ve který je prý krev Ježíše Krista.





Patnáctiny jsem slavila v Londýně! Můj splněnej sen. Jeli jsme s cestovkou ABC Tours a měli jsme to i s průvodkyní a tak. Viděla jsem všechno, co bych v Londýně vidět měla. Ať jde o Westminsterské opatství, Tower nebo o Trafalgarské náměstí. Navštívili jsme i Greenwich a jeli jsme lodí. Ale nejvíc se mi stejně líbilo v China Town! Celý to bylo hrozně skvělý a ráda na to všechno vzpomínám.





V devítce jsem stihla navšívit Osvětim, kterou jsem navštívila i ve druháku. Pro mě nejsilnější zážitek.





Další Itálie, ale tentokrát jiná oblast. V prváku jsem byla na adapťáku v Rimini a navštívili jsme i San Marino, kde se mi hrozně líbilo. Bylo to celý takový historický a typicky italský.





Druhá cesta do Řecka, opět na ostrov, ale nyní na Kos. Byli jsme ubytovaní v hotelu Aquis Marine a musím říct, že to bylo o dost chudší než Rhodos. Ale zase jsme tady měli možnost vyjet do města a celkově projet celý ostrov, protože Kos je opravdu maličký. Na den jsme si půjčili auto a jeden den jsme vyjeli na druhý konec ostrov, protože na naší straně foukalo a byly hrozně velký vlny. Na tý druhý straně to bylo neskutečně pěkný, téměř žádní lidi, průzračná voda, fakt nádhera. A dvakrát jsme vyrazili autobusem i do města. Dali jsme si jídlo v typicky řecký restauraci, prošli si obchody a tak.





Další poprvý a to Turecko! Dlouho jsme přemýšleli, kam jet, protože jsme si chtěli od Řecka a Itálie na chvilku odpočinout. Rozmýšleli jsme se mezi Španělskem a Tureckem. Nakonec Turecko vyhrálo. Bydleli jsme v oblasti Antalya a to v hotelu Club Asteria Belek. Vyrazili jsme i do samotnýho města Belek, protože od hotelu jezdili taxíky docela levně. V Beleku bylo hrozně takovejch typickej obchodů s padělky a kravinami. Rozhodně nejlepší kauf byly džíny. Já sehnala s dírama s krajkou a na tý krajce je nakreslenej Mickey Mouse, Kačer Donald a tak. A ještě jsme s Pájou usmlouvaly cenu! Ten hotel ve kterým jsme byli ubytovaní, tak byl na neskutečně vysokým levelu a jen tak něco se mu nevyrovná.





A zatím poslední místo, kde jsem byla je už zmiňovaný Capo Vaticano v Kalábrii. Článek si můžete přečíst, odkaz najdete na začátku článku.


A jaký další cesty a dobrodružství plánuju? Na dovču bychom rádi jeli na Sardinii. A já sama bych ještě letos ráda stihla Řím a znovu Londýn, ale vše bez průvodce, abych si mohla dělat, co chci. A někdy v dalších letech bych chtěla navštívit Moskvu, Soul, Tokio a New York.

  • Share:

You Might Also Like

4 komentářů

  1. To jsou bozii fotky! A verim, ze sis uchovala skvele zazitky a vzpominky. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já Egypt zase miluju. Poprvé jsem byla také v Hurghadě a pak ještě asi 3x v Sharmu, Marsa Alam a znovu v Hurghadě, asi je to moje srdcovka a ráda bych se tam ještě někdy v budoucnu podívala :-) na cestování by se šetřit nemělo, vzpomínky jsou k nezaplacení a nikdo ti je nesebere...
    All my cosmetics

    OdpovědětVymazat