PŘEČTENO: 1984, Stalker, Mechanický anděl a další

By Karolína - 17:33:00


Rozhodla jsem se založit takovou novou ,,podkapitolu", která se bude jmenovat přečteno. A jak už sám název napovídá, tak to bude samozřejmě o přečtených knihách spolu se samotnou recenzí. Tyhle články budu dělat vždycky, když se mi nastřádá alespoň 5 knih. Můžeme jít na to, co myslíte!

Dneska to tady mám celkem vyrovnaný, protože mám téměř stejnej počet normálních knih a knih z povinný četby! A hned na začátek vám můžu říct, že to nebude jen pozitivní.




Cassandra Clare - MECHANICKÝ ANDĚL

Miluju miluju miluju sérii Nástroje smrti! A série Pekelné stroje se odehrává někdy zhruba v 19. století, takže o něco dřív než Nástroje. A právě Mechanický anděl je prvním dílem z této třídílné série. 
Příběh je zasazenej do viktoriánskýho Londýna, kde je hlavní postavou Tessa Grayová, která připlouvá z New Yorku. Zemřela ji teta a bratr Nate, který do Londýna odcestoval před nějakou dobou jí koupil lístek, aby k němu mohla dorazit. Jenže Nate není k nalezení a Tessa se ocitá ve spárech Temných sester, které jí ukáží, že není jen tak normálním člověkem, jakým si myslela, že je. A pak se objevuje dokonalý lovec stínů Will Herondale a Tessa pomalu propadá...
Abych pravdu řekla, tak jsem s touhle knihou děsně bojovala. Když jsem to začala číst někdy minulej rok plná nadšení, že konečně něco od Cassandry vyšlo, tak jsem to ani ne po 100 stranách založila zpět do knihovny. Vůbec mě to nebavilo, nic se tam nedělo a nezaujalo mě to tak jako Nástroje. Myslím si, že to bude i tím obdobím do kterýho to je zasazený. Nicméně jsem si řekla, že tomu dám druhou šanci a zbytek knihy jsem nakonec přelouskala asi během dvou dnů. 
Ačkoliv bych tuhle knihu na začátku úplně nedoporučila, tak jsem nakonec docela nadšená. Chce to teda trochu úsilí se do toho dostat, ale moc ráda si přečtu i další díly, protože jsem zvědavá, jak to celý dopadne. A už mám druhej díl doma!


George Orwell - 1984

První knížkou z povinný četby je 1984 od George Orwella. Určitě toto dílo všichni znáte, protože ačkoliv je napsaný v roce 1948, tak je neustále aktuální a až příliš podobný realitě. Orwell byl velkým zastáncem rovnosti a byl silným kritikem totalitních režimů.
A právě o tom 1984 je. Winston je pracovníkem v zemi zvaný Oceánie, kde vládne Strana a Velký Bratr a největším nepřítelem jsou inteligentní lidé, kteří ví víc než by měli. A pokud se někdo takový najde, tak je okamžitě vaporizován
Další kniha, která mi dala neskutečně zabrat. Začala jsem ji číst v červenci minulýho roku, po nějakých padesáti stranách jsem ji zavřela a odložila. No a jelikož mě začal tlačit čas, tak se nedalo a já ji musela dočíst. A opravdu mě to chytlo až okolo sté stránky, když se Winston poznal s Julií. A od tý doby to začalo být zajímavý až do úplnýho konce. Je až neuvěřitelný, jak moc je to podobný realitě...


Lars Kepler - STALKER

Kniha, která byla asi nějaký dva roky zpátky neskutečným hitem a bestsellerem a všichni si ji kupovali. A tak jsem si ji koupila taky, protože jsem si říkala, že to asi bude super, když z toho všichni tak šílí.
Dopadlo to tak, že jsem přečetla asi 40 stran a od tý doby jsem na knížku nesáhla. A popravdě řečeno to ani v plánu nemám. Hold mi asi Kepler nesedl, jinak nevím.
Nechápu, jak to může být vrchol Keplerovy tvorby.


William Shakespeare - ROMEO A JULIE, ZKROCENÍ ZLÉ ŽENY

Nejnudnější knížky z celý povinný četby. Nesnáším drama, protože ho neumím číst a vlastně vůbec nerozumím tomu, co mi ty postavy v příběhu chtějí říct. Ale Zkrocení jsem rozuměla aspoň trochu víc než Romči a Julči.


Richelle Mead - VAMPÝRSKÁ AKADEMIE, MRAZIVÝ POLIBEK

Vampýrskou akademii jsem četla už před x lety, když jsem první díl vyhrála. A popravdě mě to v tý době moc nechytlo. Pak ale přišel film a úžasnej Dimitrij v roli Danila Kozlovskiho a my se s kámoškou mohly zbláznit. Ona je neskutečnou milovkyní VA a tak mě donutila si to přečíst. Druhej díl jsem četla na čtečce ňákej rok zpátky a pak jsem si všechny díly koupila v papírový podobě na buxu, protože je tam zrovna měli po jednom za 70 kaček. No a pak jsem je nechala v knihovně a čekala na správnou chvíli a čas, kdy začít Akademii číst.
A tak doba přišla asi před měsícem. A hrozně mě to baví. Jsem hrozně zvědavá, jak to celý dopadne, protože se tam nedá předvídat, co přijde na další stránce.


Bohumil Hrabal - OSTŘE SLEDOVANÉ VLAKY

Tak tohle byl masakr! Vzala jsem si Hrabala, protože byl tenkej, ale něco takovýho jsem nečekala. Nebavilo mě to a kdyby nám neřekla češtinářka o čem to je, tak to z tý knihy nepoberu. Myslím si, že Hrabal je dobrým autorem, ale hold na něj asi nemám ještě věk. A jediný, co si z celý knihy pamatuju je roztržená pohovka a Němec, kterej furt volal ,,Mutti!". Tak doufám, že si to u maturity nevytáhnu, protože nemám ponětí, jak moc by je tyhle moje dva poznatky uspokojily.

  • Share:

You Might Also Like

5 komentářů

  1. 1984 je jednou z mých nejoblíbenějších knih. O Stalkerovi jsem už slyšela, ale moc se mi do toho nechce, protože nemám ráda, když je kolem něčeho moc velké halo.
    Jinak neděs se, že ti Hrabal nesedne, je jiná doba a rozhodně nejsi jediná :) proto existují filmová zpracování :D

    OdpovědětVymazat
  2. Nic z toho som necitala, ale rada by som Georga Orwela :)
    LIFE IN PICTURES BY LU

    OdpovědětVymazat
  3. Mechanicckyho andela mam v rozectenych nejak se ne a ne pohnout. Vampyrska je naproosto nejvic! Richele mead je bozi autorka. A 1984 je klasika. Ale moc si to nepamatuju uz. Asi bude rereading :)

    OdpovědětVymazat
  4. Já si dala do kánonu Farmu zvířat, a to je taky až děsivě aktuální a pravdivý na jakoukoliv dobu. Rozhovor jsem prošvihla, ale gratuluju, že ti to takhle vyšlo :)

    Cosmokočka

    OdpovědětVymazat
  5. Jeee mockrát děkuji za tipy. ❤ Teď právě uvažuji o pořízení nových knížek.

    OdpovědětVymazat