O češtině a maturitě

By Karolína - 13:25:00


Po delší době přispívám do rubriky ze života. Moc se toho v mým životě neděje, a tak bohužel nemám o čem psát, ale zároveň to nechci tlačit a mermomocí něco napsat. Nicméně teď se mi naskytla taková pěkná příležitost či událost ke který bych se mohla vyjádřit a nastřádaly se mi i nějaký fotky z toho, co jsem zažila a tak.

Tenhle týden, konkrétně v úterý, nám totiž začaly maturity. Psali jsme písemnou práci z češtiny a upřímně řečeno jsem se toho vůbec nebála. Ve škole jsme totiž pravidelně trénovali se zadáními z minulých let a třeba ze SCIO testů jsem měla větší děs a hrůzu než ze slohovky. Studuju žurnalistiku a tím pádem by mi žádnej žánr neměl dělat problémy. Jenže přímo v tomhle ohledu razím heslo, že se nevyplatí machrovat a je nejlepší si vybrat to nejjednodušší. A toho jsem se držela i tentokrát. Už předtím jsem věděla, že si vyberu vyprávění, líčení nebo nějakou zprávu či reportáž. A přesto nejede vlak. Pak teda přišla ta chvíle, kdy jsem dostala zadání a najednou mě polilo horko. Pak chlad a nakonec hrůza a panika. Byla jsem u 5. zadání a furt nic! Samý blbosti či věci se kterými nechci riskovat a už jsem si říkala, že se asi zvednu a odejdu, protože to nemá cenu. Naštěstí mě ale nakonec zachránilo až úplně poslední zadání (děkuji za něj)! Vybrala jsem si zprávu ze zahájení vodácký sezóny. Něco podobnýho, akorát na jiný téma jsme totiž psali a tak byla volba jasná. Osobně jsem se svou prací fakt spokojena, ačkoliv si myslím, že mi to trochu hraničí s reportáží. Doufám, že to nebude zas tak vadit, protože jsem se fakt snažila vydat ten nejlepší výkon. 


Nicméně abych se ještě vyjádřila k celkovýmu zadání. Podle mě to bylo takový neslaný nemastný. Jako kdyby tam nebylo to, co jsem si vybrala, tak bych byla fakt bez šance. 



Čtu všechno jen ne povinnou četbu. Ale chybí mi už jen 4 knížky, který jsou naštěstí docela tenký, takže si myslím, že bych mohla během dneška/zítřka přečíst Blues pro bláznivou holku a aspoň půlku Hovno hoří. Jinak mi ještě chybí Lakomec a Kytice, ale to už bude v pohodě. Navíc mám už přepsaný téměř všechny zápisy knih, z toho co jsem přečetla mi chybí už jen 4 (plus ty co musím přečíst).
Jelikož mě tak trochu začíná tlačit čas, tak jsem se pustila do maturitních otázek ze žurnálu. Vím, že je docela pozdě, když za měsíc a necelej tejden maturuju, ale já se do toho fakt nemohla dokopat. Celkově mám ze žurnálu 25 otázek z toho jsem za poslední dva dny udělala 8 otázek a 8 mi jich ještě zbývá, takže myslím, že když pořádně máknu a strávím nad tím celý mládí, tak to do zítřejší půlnoci dodělám, vytisknu a založím. Jinak mám už téměř všechno, kromě ájiny, tak mi chybí asi 7 témat, ale tu moc nehrotím. U ájiny vždycky něco vymyslíte a nejhorší známka, kterou jsem ze zkoušení dostala byla dvojka, takže to mě tolik netrápí.

Abych se ale dostala k tý první větě, že čtu, ale ne to co mám. Minulej tejden jsem se konečně pustila do Psychologie sériových vrahů od Andreje Drbohlava. Knížku mám doma už delší dobu, ale pořád jsem si ji nechávala a chtěla si ji pořádně vychutnat. Jsem zatím na nějaký 60. stránce, jelikož je to trochu složitější četba, ale neskutečně mě to baví! Hodně lidí totiž v recenzích a názorech říká, že je vůbec nebaví ta encyklopedická část, která tvoří velkou část knihy, ale mě naopak baví úplně neskutečně. Není to teda nic pro slabý žaludky, ale já mám tohle hrozně ráda a myslím si, že to stojí za přečtení. A pokud jste fanoušci takových knih, tak mrkněte na knížku Moje zpověď. Najdete v ní výpovědi nekrofilů, pedofilů a jiných mužů s nějakou ,,poruchou" a je to něco naprosto neskutečnýho.

Kromě takový ostrý četby jsem se i naplno pustila do Vampýrský akademie. První díl jsem četla před mnoha lety, ale až před nějakou dobou jsem si pořídila všechny díly a rozhodla se tomu dát šanci. A miluju to! Už čtu pátej, takže předposlední díl a to Spoutáni magií a nemá to chybu. Jsem mega zvědavá, jak to celý dopadne. Četli jste to?



Jsme si šly spravit svou depresi po SCIO testech... Který mimochodem dopadly ještě hůř než ty první. 



Máma měla nedávno narozky a já ji každej rok peču nějakej dort. Minule dostala něco jako sachr, ale letos jsem se rozhodla pro Pavlovu. Vždycky totiž hrozně slintám, když ji někde vidím, a tak byla volba jasná! A byla naprosto ale naprosto luxusní a já už nechci jíst nic jinýho. Dělala jsem ji podle tohohle receptu. Podle mě je tohle na léto naprosto ideální, protože to je lehký, vláčný a navíc to není ani složitý! Až teda na to, že to musíte nechat odležet.



Jaro je oficiálně tady. Což mě na jednu stranu hrozně těší, ale na druhou docela štve. Hezký počasí je velkým plusem, ačkoliv to teď venku připomíná spíš podzim, ale celý jaro (a vlastně i léto) je pro mě jako alergika hrozným utrpením.

  • Share:

You Might Also Like

3 komentářů

  1. Mňam to kaficko a ten dortik, mmm nedelej chute. Jsi vazně moc silovna, urcite se povedl.

    OdpovědětVymazat
  2. Co se týká maturity... téma jsou hloupá, nicméně nikdo nečeká zázraky. Jde o to dokázat, že jsi schopna fungovat, napsat dopos, email a neznít jako primitiv. Přijde ti to, protože zaprvé nervy zapracovaly a zadruhé, jestliže děláš žurnalistikj, máš v tomto ohledu na sebe větší nároky, takže jsi uřčitě v pohodě:) laklmce ti nezávidím, ale hovno hoří je super. Jestli se ti do toho nechce, přečti si pár stránek, výtah a pak zkoukni Pelíšky :)

    OdpovědětVymazat