Maturita je za mnou

20:21:00



Tak už je to tady! Konec střední.
Dneska dopoledne jsem maturovala a ačkoliv bych to nečekala, tak to mám na vyznamenání.

Musím říct, že jsem se učila pořád a dlouho. A i přesto mi přišlo, že jsem vůbec nic neuměla. Včera jsem byla v děsným stresu, přičemž jsem si během opakování na nic nemohla vzpomenout. To nemluvím o tom, že jsem neuměla 2 otázky z práva, 1 a půl z managementu a nepřečetla jsem jednu knihu.
Dneska ráno jsem ale naopak vůbec nervozní nebyla. Vlastně mi to přišlo jako další normální pondělí a vůbec jsem se necítila, že bych měla maturovat.

Nicméně mi den přál a já si vytáhla samý super otázky.
Začali jsme češtinou, kde jsem si vytáhla Kytici od K. J. Erbena. Češtiny jsem se bála hodně, protože jsem nevěděla, co jim tam budu vykládat, když bych nejraději celých 15 minut mluvila jen o ději. Naštěstí se mě ale učitelky vyptávaly a já ze sebe něco dostala. Z češtiny jsem ale neodcházela s dobrým pocitem. Po první zkoušce ze mě ale všechno opadlo a už jsem se tolik nebála.
Angličtina byla taky v pohodě. Měla jsem list, kde se mluvilo o nakupování a téma jsem měla Londýn. Naprostá spokojenost, jelikož jsem tam byla a tak mám mnoho vlastních zkušeností.
Ekonomického bloku jsem se bála nejvíc. Bylo tam dohromady 25 otázek a to z ekonomiky, práva, marketingu a managementu. Naštěstí jsem si vytáhla ekonomiku a to otázku týkající se zabezpečení podniku zásobami.
A nakonec přišel poslední blok, kterýho jsem se nejvíc bála a to žurnalistika. Měli jsme tam mnoho otázek týkajících se žánrů, který jsem měla kompletně dopletený a vytáhla jsem si kratší publicistické texty tj. sloupek a glosa. Nadšená jsem nebyla, protože ty jsem moc neuměla, ale nějak jsem to ustála a učitelé přikyvovali, tak jsem obstála. V druhý části otázky jsme diskutovali o mým rozhovoru na studentských webu, kde jsem jim popsala proč jsem to udělala, tak jak jsem to udělala, jak má vypadat titulek a tak dále.

Co se týče hodnocení, tak mám 1 z ekonomickýho bloku, 1 z praktickýho účta a 2 ze žurnálu. Z didakťáku z češtiny jsem nasbírala 76%, ze slohovky 70% a u ústní mi chyběly 4 body do maxima. A u angličtiny jsem měla didakťák na 93%, slohovku na 100% (nechápu doteď!!!) a ústní mi chyběly dva body do maxima.

A abych pravdu řekla, tak nechápu, proč je okolo toho takovej strach. Mně to přišlo hrozně v pohodě a nervozita a strach ze mě co nevidět opadl.
Takže pro ty, kteří maturují v následujících dnech, vůbec ničeho se nebojte! Je to zbytečnej strach, protože to zvládnete ani nevíte jak.

You Might Also Like

2 komentářů

  1. Gratulujem! Mňa čakajú ešte 4 skúšky, z toho v utorok, prvá, je tá najťažšia :( ❀

    ❀ Blog de la Licorne ❀

    OdpovědětVymazat

OBLÍBENÉ ČLÁNKY